Häxan & Lejonet

Denna veckas bok var Häxan & Lejonet.
Nu när man läst boken så tänker jag, är de fel bok jag läst? Hoppas inte det.

Läste den på engelska, mest för att jag inte hade den som bok och att de var enkelt att köpa som kindle bok.

Är lite osäker på vem i boken vi skulle studera, minns de som häxan.

Vad jag kan se hur en management perspektiv så är ju häxan en ren kasastrof, lurar små barn, förvandlar fiender till sten och vill död aslan. Så vad kan man lära sig av detta?
Gör inte så! Men de hade ju jag kunnat gissa Utan att läsa boken, då de måste ju ligga något djupare som jag inte riktigt har sett än.

Hon är ju väldigt duktig på att få ut sitt budskap, i tiden innan boken börjar, det finns ju ingen i Nania som missat att ser de en son av adam eller en dotter av eva så sms mig, de skall ju hon ha cred för. Dock så fuskar hon lite, typ trollar och gör att till en vit vinter utan jul.
Så skall du ha ut ditt budskap, trolla eller i alla fall var väldigt tydlig på vad du vill säga.

Men så mycket mer gör hon inte rätt. Så nästa gång Häxan, gör en marknads undersökning, vill alla ha vinter? Blir folket glada av att du förstenar de som säger emot dig? Hjälper de att gapa och skrika på sina medarbetare? Skall du vinna ett krig få med de så många som möjligt inte bara de mest lojala och de som står dig närmast.

Edit 2011-10-12 23:33

De var rätt bok.

Leave a Reply

