Dikt

Sommaren 2011

Är ett avbrott ett brott
Brott av något annat
annat vad är de?
Brott av Jobb
Brott av Pauser
Brottsplats – där brist av vila funnits?
Finnas mitt i brottet, avbrottet
men vill jag avbrott ?
vill jag ta emote ett avbrott, stannar inte allt upp då?
Vågar jag?
Vill jag?

Tror att ett avbrott behövs, för att finna och finnas.
Utan avbrott blir man inte hel
Måste vara sönder
För att bli hel, hel av avbrott

I de monotona finns de underbara
utav de enformiga finns rytmerna
Rytmen för våra liv
Viktigt att finna rytmen
Utan rytmen stannar hjärtat, sakta utan slag.

Leave a Reply

